Carlo Terreni este cofondator și membru în consiliul executiv al Asociației NetComm Suisse din 2012, fiind directorul NetComm Suisse Observatory și lucrând cu pasiune și determinare pentru a ajuta factorii de decizie să exploateze potențialul piețelor elvețiene și europene din mediul online.
Carlo va fi prezent în cadrul TeCOMM atât în 24 octombrie când va ține o prezentare în secțiunea The Catwalk Stage, cât și în data de 25, unde în cadrul Conferinței, va avea o prezentare alături de ceilalți mari jucători din industrie.

TeCOMM: Care sunt cele mai în vogă evoluții în domenuiul fashion-ului și a comerțului?

Evoluțiile au loc din trei părți:
Pe de o parte există probleme semnificative în industria comerțului din cadrul magazinelor fizice.
Pe de cealaltă parte observăm că datorită „revoluției” digitale, comercianții online cum ar fi Amazon sau Zalando setează noi standarde în industrie, modificând comportamentul consumatorului astfel încât acesta are alte nevoi și așteptări.
În cele din urmă vedem din ce în ce mai multe companii care se dezvoltă și în alte domenii sau industrii în drumul lor către digitalizare. Un bun caz este spre exemplu ceasul de la Apple sau companiile corporatiste precum Google și H&M. Toate acestea accentuează competiția, nevoia de digitalizare fiind din ce în ce mai mare.

Care sunt motoarele acestei revoluții?

Ceea ce întreține această revoluție este comportamentul cumpărătorului în continuuă schimbare, dar și faptul că consumatorul în sine devine un canal de marketing. Pe lângă asta, tehnologiile noi și inovatoare cresc presiunea de schimbare și accelerează digitalizarea. Și toate acestea se întâmplă într-o perioadă relativ scurtă, într-o eră competitivă și axată pe globalizare în care canalele de comerț nu reușesc să țină pasul.

Care crezi că este viitorul eCommerceului din punctul tău de vedere ținând cont de experiența ta în acest domeniu?

În momentul de față zona de personalizare și individualizare este foarte accesată. Potrivit studiilor și tehnologiilor aferente aceast trend influențează personalizarea ofertei atât din cadrul magazinelor în general, precum și pe cea a strategiilor de marketing. Mai mult de atât, personalizarea a atins deja nivelul „produsului unicat”. Odată cu produsele Nike ID sau MiAdidas o gamă mare de produse pot fi personalizate, iar comanda este direct legată de procesul de producție a acestor produse „unicate”.
Astfel, datorită comportamentului clientului vom observa abordări mult mai eficiente pe diverse canale. Comunicarea brandului, strategiile de marketing și toate activitățile de vânzare vor fi interconectate pe toate canalele, în acest fel consumatorii vor putea face achiziții de pe canalul preferat. Toate acestea într-un cadru total globalizat, în care consumatorii sunt obișnuiți să facă cumpărături în întreaga lume.
În plus prin intermediul realității virtuale avantajele tuturor canalelor vor putea fi combinate, lucru ce va îmbunătăți experiența digitală.

Care consideri ca sunt top 3 cele mai mari provocări cu care se confruntă magazinele online în momentul de față?

În primul rând atragerea de noi clienți devine din ce în ce mai dificilă (și costisitoare) în era competitivă a globalizării, de aceea baza de date devineun atuu esențial.
În al doilea rând modul în care baza de date este gestionată poate crea multe provocări, având în vedere că la început magazinele online sunt axate doar pe achizițiile clienților. Urmând ca treptat această focusare să se transforme în colaborare cu clienții deja existenți, în vederea imlemantării de noi tehnologii și de resurse.
În cele din urmă, este extrem de provocator faptul că așteptările mereu în schimbare ale utilizatorilor și comportamentul lor se transformă în mod constant în experiența utilizatorilor de magazine online. De accea schimbarea constantă, inovația, dezvoltarea și utilizarea informațiilor reprezintă o sarcină de zi cu zi.

 

Companiile care au înțeles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt:

Start-up Area Powered by: eMAG Marketplace

Gold Partner: Exponea

Parteneri: MKOR,  DPD, iAgency, DWF, Profitshare, Proclick, Marveii, The Factory Network, Blugento, Marveii, EuroGSM, Hosterion, Filadelfia Turism

Supported by: MxHost, Mready, Florăriile Magnolia, Conectoo

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Official Car: Autoworld