Ovidiu Ababei are o experienta de 11 ani in domeniul retailului, odata cu angajarea sa in cadrul companiei Altex. El si-a inceput cariera ca Asistent Vanzari pe categoria IT in cadrul Altex Romania, in scurt timp avansand in pozitia de Product Manager pe aceeasi categorie.

Cu Ovidiu va puteti intalni in 25 octombrie in cadrul panelului de debate, unde alaturi de alti speakeri va discuta despre problemele magazinelor online si despre Black Friday,

TeCOMM: Care crezi ca este rata comertului online fata de cel offline in momentul de fata?

Daca in 2014 rata comertului online din total comert de electro-it era la 18% si in 2016 a crescut la 23%, estimam ca in 2017 se va duce catre 28%. Estimarile pentru perioada urmatoare sunt ca procentul va continua sa creasca.

De ce crezi ca ar trebui sa tina cont in online un tanar intreprinzator?

Cei mai multi dintre tinerii intreprinzatori incep un business online dintr-o pasiune, dublata de un volum mai mic sau mai mare de research. De cele mai multe ori se intampla ca ei sa vina cu un bagaj profesional din online, experienta care ajuta foarte mult si arde din etapele „invatarii pe banii tai”. Daca nu au aceste cunostinte, este util sa citeasca, sa se consulte cu prieteni care cunosc domeniul, sa inceapa si sa optimizeze constant. Apoi, ca in orice proeict, resursele, capabilitatile complementare si spititul motivational contribuie pozitiv la succes. De aceea cred intr-un proiect de tip parteneriat si recomand tinerilor sa porneasca la drum cu un partener care impartasesc aceeasi viziune si ambitie. Discutiile constructive, parerile diferite, o minte analitica si pasiunea ii vor ajuta sa nu se descurajeze si sa gaseasca mai usor solutii.

Care ar fi un top 3 probleme cu care te-ai confruntat in e-commerce?

Eu nu cred ca avem probleme ci mai degraba provocari care au nevoie de rezolvari. In e-commerce livrarea si tracking-ul coletelor ne preocupa permanent si incercam sa construim un proces cat mai flexibil, care sa asigure o experienta cat mai buna clientilor nostri. In acest moment avem o flota de masini proprii si intentionam sa dezvoltam aceasta componenta a business-ului nostru astfel incat sa asiguram ca fiecare client primeste comenzile lui in cel mai scurt timp posibil.

Tot in directia imbunatatirii constante a experientei clientilor am adoptat strategia omnichannel, de a integra business-ul online cu cel offline. Apar provocari fie in zona alocarii stocurilor, fie in ceea ce priveste experienta pe platforma online. Le adresam prin solutii mai performante de CRM, business intelligence si dezvoltare.

Business-ul online creste, fluxurile devin mai complexe, investitiile in sisteme tot mai performante cresc, deasemeni echipa se dezvolta. O provocare permenenta ramane aceea de a avea grija mereu si de utilizarea eficienta a resurselor, de a nu pierde din vedere profitabilitatea business-ului. Revenind la intrebarea precedenta, aceasta provocare poate fi si un sfat pentru tinerii care isi incep un business pe cont propriu.