mCommerce: Plăți într-un mediu sigur și fără bătăi de cap

 

Antonio Eram  este unul dintre pionerii pieței locale de servicii de internet și online, ce a înființat de mai bine de un deceniu compania NETOPIA ce este lider pe piața locală de servicii de procesare a plăților online. Aceasta a intermediat în primul semestru din 2017 peste 4,7 milioane de tranzacții online și mobile.

TeCOMM: Crezi că m-commerce-ul va deveni viitorul e-commerce?

Antonio Eram: Pe măsură ce penetrarea smartphone-urilor în rândul populației urbane crește, în special în rândul celor cu venituri peste medie, este normal și natural ca m-commerce-ul să devină viitorul e-commerce. În prezent vorbim de un utilizator activ, ocupat, care vrea să își eficientizeze, în primul rând, timpul, iar plata cu telefonul este cea mai simplă metodă de plată pentru acesta. Din datele noastre reiese că procentul cumpărăturilor online achitate de pe telefon  a crescut semnificativ de la începutul anului. Iar acest lucru se datorează tocmai faptului că utilizatorul de smartphone, cu educație și venituri peste medie înțelege și apreciază ușurința plății de pe telefon, într-un mediu sigur, fără bătăi de cap, drumuri și timp pierdut. Însă este la fel de adevărat că încă nu am ajuns la nivelul China sau SUA, unde plata de pe telefon este mai naturală decât decât cea cu portofelul, însă e important să fim deschiși și să educăm consumatorul final.

Ne poți ajuta cu statistici privind plățile online în 2017?

În primul semestru din 2017 NETOPIA mobilPay a intermediat peste 4,7 milioane de tranzacții online și mobile, în creștere cu 56% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent. Valoarea totală a tranzacțiilor digitale intermediate de companie în primele șase luni ale anului s-a ridicat la circa 140 de milioane de euro, cu 60% mai mare față de primul semestru din 2016.

Din totalul plăților digitale intermediate de NETOPIA în primele 6 luni, aproximativ 2,6 milioane au fost tranzacții online cu cardul, reprezentând o creștere de 53%, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Media unei plăţi online în primul semestru a fost de circa 50 de euro. O evoluție pozitivă s-a văzut și în cazul plăților efectuate prin sms. Astfel, în aceeași perioadă, românii au realizat 2,1 milioane de plăți prin sms, în creștere cu 40% față de același interval din 2016. În medie, utilizatorii au plătit prin sms 2,4 euro.

Circa 35% din românii care plătesc electronic o fac de pe dispozitive mobile smart, majoritatea de pe smartphone-uri, doar una din zece tranzacții mobile fiind realizată de pe tabletă.

Referitor la cine plătește digital în România, aproximativ 52% din totalul plăților digitale procesate de companie în primul semestru din 2017 au fost făcute de persoane cu vârste cuprinse între 25 și 44 de ani, în timp ce tinerii de 18 – 24 de ani au reprezentat 13% din total. Plăţile au fost făcute preponderent de bărbați, în timp ce femeile au avut o pondere de 40%

Ce anume te-a motivat sa investești în m-commerce?

Antonio Eram: Nu avem investiții în m-commerce la acest moment în sens comercial. Eforturile noastre sunt în direcția dezvoltării de soluții de plată integrate pentru toți cei care doresc să activeze în acest segment. La acest moment avem o paletă largă de implementări cu diverse aplicații de top pentru piața din România.

Care este profilul angajatului ideal în acest domeniu aflat într-o continuă dezvoltare?

Antonio Eram: În primul rând, acesta trebuie să fie o persoană deschisă, custom-oriented, amabilă, foarte bine pregătită și sigură pe informațiile pe care le deține. Vorbim de un domeniu extrem de activ, care presupune o echipă la fel de activă și conectată la cele mai noi tendințe în materie de m-commerce.

 

Din partea NETOPIA în ediția a7-a TeCOMM va fi prezent în calitate de speaker Horia Grozea, Director Online&Mobile Payments, în cadrul panelului de debate.