Manuel Da Costa este fondatorul Effective Experiments, platforma ce ajută echipele CRO să conducă eficient programele de optimizare. Cu o istorie remarcabilă în optimizarea conversiei, acesta a lucrat cu peste 100 de organizații de eCommerce și a adus un aport impresionant în acest domeniu.

În 24 octombrie, Manuel Da Costa va fi prezent în cadrul evenimentului TeCOMM în calitate de speaker, unde va dezbate alături de proprietarii magazinelor online importanta existenței unui program de testare în vederea optimizării conversiei în fiecare organizație, dar și tipsuri despre folosirea eficientă a acestuia și ce capcane pot fi evitate.

TeCOMM: În calitate de CRO care a fost cea mai mare provocare pe care ai avut-o?

Să relaţionezi eficient este cea mai mare provocare. Când spun eficient, nu mă refer la eficientizarea bugetelor pentru logistică sau a procesului de recrutare, ci la a-i face pe toţi angajaţii companiei să se implice în programele de optimizare. Acest proces s-a dovedit a fi dificil atunci când am încercat să efectuăm teste, oamenii erau atât de prinşi în munca lor, de aceea au apărut întârzierile.

Cum ar trebui antreprenorii din online să îşi managerieze angajaţii pentru a-şi asigura succesul?

Antreprenorii trebuie să le insufle angajaților această gândire că testele şi experimentele sunt ceva firesc. Decât să îşi schimbe tehnicile de marketing sau website-ul, ei ar trebui să le testeze. Cea mai bună modalitate pentru a-ţi asigura succesul este să efectuezi teste şi experimente pentru a demonstra anumite ipoteze. Un exemplu potrivit este Amazon. La un moment dat au efectuat în jur de 1000 de experimente asupra proprietăţile lor. Nu este o schimbare survenită peste noapte. Este o schimbare treptată, dar este foarte important ca toţi angajaţii să fie implicaţi şi procesul să înceapă de la baza spre vârf.

Care crezi că sunt cele mai importante provocări ce le întâmpina angajaţii în momentul de faţă?

Cea mai mare provocare este că oamenii încă lucrează mecanic. Aceştia sunt atât ocupaţi să îşi rezolve propriile probleme, încât nu văd imaginea de ansamblu şi anume că toţi au acelaşi scop, să ajute compania să crească (venituri, profit) şi să ajute clienţii.

Cum funcţionează platforma Effective Experiments şi cum poate asigura maximul potenţial al angajaţilor?

Effective Experiment este o platforma unică, pe care am creat-o special pentru organizaţiile care efectuează experimente. Informația este putere. Cu toate acestea, am observat că organizaţiile nu îşi monitorizează experimentele şi concluziile, din această cauză experimentele nu sunt valide.

Aceştia încă folosesc foi de calcul sau unelte cum ar fi Trello sau Jira pentru a monitoriza tot procesul. În timp ce aceste unelte sunt bune pentru documentare, ele nu reuşesc să colaboreze pentru a arăta valoarea corectă a experimentelor şi nu garantează recuperarea investiţiilor în urma efortului depus. Activităţile ca generarea de rapoarte, căutarea de informaţii despre experimente în diferite sisteme, necesită mult timp şi afectează productivitatea.

Noi am proiectat Effective Experiments pentru organizaţiile şi agenţiile cu potenţial mare și care sunt axate pe eficientizarea programelor de experimentare.

TeCOMM reunește între 24-25 octombrie la Cluj-Napoca peste 350 proprietari ai magazinelor online și profesioniști în eCommerce care participă la discuțiile incluse în cadrul tematicii Haute Couture your eCommerce business. Evenimentul se desfășoară la cea de-a 7-a ediție la Cluj-Napoca și reunește o comunitate de peste 3000 profesioniști în industrie.