Timp de citire: 2 min. Nivel informație : începător – mediu. 

Astăzi are loc #eComMornings by TeCOMM, ediția de toamnă, la ClujHub, iar pe parcursul zilei te vom ține la curent cu câteva informații care pot însemna primii pași spre performanță în afacerea ta online. 

Subiectul de astăzi pe care Călin Biriș, Senior Partner în agenția Looopa Marcom și fondatorul cursului Online Mastery.

Discutăm despre ce cifre să urmărești în marketing, cum să-ți optimizezi comunicarea și campaniile de marketing și cum să-ți gestionezi bugetele de promovare. Când avem în vedere ce înseamnă performanța, de multe ori o asociem cu rezultatele. Dar cum știm că suntem performanți? Câțiva indicatori sunt:

 

  • Return on Ad Spent – Pe canale precum Facebook Ads sau Google Ads, măsurăm eficiența campaniilor. Acești indicatori îi urmărim în colaborare cu agenția sau cu marketingul intern.
  • Return on Investment – Se poate calcula ROI în funcție de canal (Online Ads, social media, e-mail Mk SEO – ROI).
  • Alți indicatori: AOV, RC, CPC, CPA
  • Average order value –  cât cheltuie un client ca valoare medie. Câte venituri obtinem raportat la numărul de clienți din online. De câți clienți ai nevoie pe lună pentru a atinge veniturile dorite și cu ce efort?
  • Rata de conversie – Câți dintre cei care vizitează site-ul plasează o comandă? Astfel aflăm la câți clienți te poți aștepta lunar în funcție de vizitele pe site.
  • Cost per Click -indicator de advertising, relevant pe campanii Google sau Facebook. Costul poate fi redus în funcție de modul în care funcționează site-ul: timp de incărcare, design, UX, etc.
  • Cost per achiziție  – indicator care îți arată cât ești dispus să investești în fiecare canal. Ex: cât am investit în SEO și câți clienți vin organic. Rezultă din cheltuielile de marketing și pe baza lor e mai ușor să activezi alte canale de promovare.

Exercițiu practic pe care îl realizează cu participanții, cu intervenții punctuale pe business-ul lor: O campanie cu influencer.

Suma X plătită ÷ costul optim de achiziție, pentru a-ți da seama câți clienți rezultă dintr-o astfel de colaborare.

Exercițiul a fost cât se poate de util, am discutat despre ce e de făcut acolo unde intuiția nu e suficientă, iar cifrele vorbesc despre business-ul tău.

Ne vedem pe 9-10 Noiembrie, la TeCOMM, la BT Arena. And that discount code: USE IT, DON`T LOOSE IT 🙂 See you there!

Evenimentul eCommornings este organizat de către TeCOMM (Libero Events) în parteneriat cu Loopa Marcom si ClujHub.

Cum mulțumiri către Meron pentru cafeaua de dimineață.