Industria de fashion a cunoscut o creștere substanțială în ultimii ani, majoritatea magazinelor fizice oferindu-ne acum și opțiunea de a cumpăra produsele lor direct din online.

Începuturile au fost însă dificile pentru acest segment, cumpărătorii considerând câteva detalii ca fiind esențiale atunci când achiziționează un produs vestimentar.

  • Clientul vrea să primească produsul în ziua plasării comenzii sau cât mai curând posibil
  • Culoarea unui produs în online poate să difere foarte mult de realitate
  • Calitatea materialului nu poate fi definită prin vizualizarea unei poze
  • Clientul vrea să aibă opțiunea de a încerca produsul înainte de a face achiziția

Sursa foto: http://fashionmythology.com/social-media-for-fashion-ecommerce/

Acestea sunt unele dintre cele mai cunoscute probleme ale clienților la care proprietarii de magazine online au încearcat să găsească soluții de-a lungul anilor. Astfel astăzi se pune foarte mult accent pe calitatea serviciilor și pe beneficiile oferite clienților. Într-o lume în care opțiunile unui client sunt foarte variate, ce îl mai poate determina pe acesta să rămână fidel unui anumit brand este doar experiența pe care acel brand i-o oferă.

Marii retaileri au găsit soluții din ce în ce mai ingenioase la problemele pe care clienții le întâmpină la cumpărăturile online: așa au apărut showroom-urile magazinelor online, unde clienții pot vedea sample-uri ale produselor comandate sau chiar să încerce produsele comandate și să le returneze dacă nu sunt potrivite. Retailerul online din Cehia, Zoot, livrează articole achiziționate online într-o locație fizică în câteva ore. Consumatorii pot încerca hainele și să păstreze doar piesele care le plac.

Cumpărătorii vor să aibă contact direct cu brandul. De aceea majoritatea brandurilor mari oferă suport prin chat clienților, astfel aceștia pot primi răspunsuri live la nelămuririle lor din partea unui angajat al companiei. AliExpress, marketplace-ul B2C a gigantului chinez Alibaba, permite producătorilor să ia legătura direct cu cumpărătorii finali din întreaga lume datorită unei platforme standard de eCommerce și logistică.

http://www.modescope.com/blog/17-fashion-ecommerce-where-to-buy-the-newest-trends/

Experiența de cumpărare personalizată este un alt aspect important pe care proprietarii de magazine online de fashion și beauty au reușit să il dezvolte în ultimii ani. L’Oréal Paris a conceput cinci instrumente de diagnosticare pentru: îngrijirea pielii, cosmetice (față și ochi), îngrijirea părului și culoarea părului. Aceste instrumente, accesate de obicei pe un dispozitiv mobil, permit consumatorilor să “încerce” diferite nuanțe de machiaj, să își “scaneze” culoarea părului etc. Consumatorii nu numai pot folosi aceste instrumente pentru a se juca cu diferite look-uri în timp real, dar datele colectate în timpul fiecărei sesiuni permit un nivel de personalizare fără precedent a comunicațiilor și interacțiunilor, fără a menționa cupoanele de discount foarte personalizate, care pot avea o influență majoră asupra deciziilor de cumpărare.

În industria de îmbrăcăminte și încălțăminte, mai multe mărci și comercianți utilizează agregatorul de date TrueFit, care în prezent lucrează cu peste 400 de mărci de îmbrăcăminte și pantofi, pentru a oferi cumpărătorilor articole de îmbrăcăminte de dimensiuni perfecte, pe baza garderobei și măsurătorilor actuale.

Așadar industria de fashion online a găsit nenumărate alternative prin care să facă din experiența de cumpărare a clienților una la fel sau chiar mult mai personalizată decât într-un magazin fizic. Despre inovațiile industriei, good case practices, personalizarea experienței clienților și multe altele vom discuta în cadrul secțiunii The Catwalk Stage @ TeCOMM Ecommerce Conference & Expo pe 24 octombrie.

 

Surse:

http://10ecommercetrends.com/

http://www.huffingtonpost.com/alex-pirouz/the-evolution-of-online-r_b_9803458.html