Bogdan Zavera lucrează în digital de pe vremea când se scria “online”. În cei 10 ani acumulați, a implementat și coordonat proiecte complexe de marketing digital și business. Acestea au fost recunoscute și premiate pentru eficiența și impactul lor de către comunitatea de profil națională și internațională. Gândirea strategică și pasiunea pentru digital l-au adus să lucreze într-un domeniu care îl interesa și pe plan personal: e-commerce-ul.

Din 2017, Bogdan este Marketing Manager la Zoot Romania.

În 24 octombrie, Bogdan va participa în calitate de speaker la evenimentul TeCOMM eCommerce Conference and Expo, unde va avea o prezentare, în cadrul scenei The Catwalk Stage, cu tematica ”Sharing Happiness in an Omnichannel model”.

TeCOMM: Care sunt top 3 cele mai importante probleme cu care se confruntă magazinele online în prezent?

Relevanța și diferențierea în comunicare

Să fie relevante prin comunicare 365 de zile pe an, în fiecare an. În industria de fashion nu trebuie doar să îți respecți promisiunea față de client ci este necesar să rămâi relevant și cool. În ZOOT avem ocazia să oferim pe lângă o comunicare “altfel” și servicii diferite pe care consumatorii le apreciează. Aceastea sunt și motivele pentru care ne sunt alături. Fie ca e vorba de un subiect de mail sau campanii clasice de vânzări ori comunicare, echipa de la ZOOT încearcă mereu să găsească un insight pe care îl învelește într-un ton cald și fun căutând mesaje care lasă în spatele interacțiunii un pic din noi în mintea consumatorului.

Păstrarea loitalității clienților

Atât prin controlul pe care îl avem asupra sistemelor interne cât și partenerii pe care îi alegem, trebuie să realizăm  o experiență impecabilă pentru consumator. De multe ori situațiile date nu fac ca totul să fie așa cum el își dorește. Ca să evităm problemele mapăm experiența iar atunci când credem că vom avea un “punct nevralgic” e de datoria noastră să vedem cum îl putem evita. Dacă nu avem cum să le evităm atunci ne gândim unde și cum putem să intervenim pentru a face situația mai ușor de acceptat. Ne asumăm greșelile, căutăm soluții și când customer service-ul primește o cutie de biscuiți de la client știm că ne-am făcut treaba bine.

Să țină pasul cu consumatorul

Mereu conectat si experimentând, consumatorul se află pe din ce în ce mai multe platforme digitale care generează o realitate nouă și augmentată. În toate aceste puncte de contact comunicarea trebuie să rămână nu doar relevantă și diferențiată ci și contextualizată pe specificul  canalului. Trebuie să întelegem momentele de inspirație de pe Instagram sau naturalețea cu care clientul își dorește să rezolve o problemă pe whatsapp sau FB chat. Toate aceste lucruri trebuiesc unite într-o comunicare eficientă și integrată. În momentul în care reușești să faci ordine în comunicare și să integrezi noile comportamente mai apare un canal sau o opțiune care reinvetează regulile.

Cum au fost începuturile Zoot?

Pline de provocari! Având un model de business care punea accentul pe Cabinele de Fericire, a fost nevoie de investiții și oameni specializați pe aceste module. Formarea unui core de oameni profesioniști și stabilizarea echipei au avut un focus important pe care îl continuăm și azi. În timp ce ZOOT Cehia construiește o echipă de marketing cu anumite atribuții, ZOOT Romania are competențe ușor diferite care, la sfârșitul zilei, trebuie să funcționeze unitar, completând și îmbunătățind rezultatele pe care le putem obține împreună.

Care ai spune că sunt cele mai mari piedici în reținerea clienților?

Cea mai mare piedică e dată de noi și de modul în care scalăm afacerea fără a uita de consumatorul final și a ne păstra promisiunea față de el cât timp alege să ne fie client. Promisiunea ZOOT este să livreze de fiecare dată în orice condiții la standardele la care ne-am obișnuit clienții. Experiența lui cu serviciul oferit, de la mărimi și un pret corect până la livrarea la timp și un process facil de retur, trebuie să fie identică de la o comandă la alta. Dacă apar probleme, fiind într-un domeniu cu o competitivitate ridicată, clientul e atras în primul rând de un preț mai bun sau de o promisiune care, pentru el, încă nu a fost încălcată.

Cum vezi evoluția domeniului de fashion și beauty în eCommerce în următorii ani?

 Folosirea rețelelor neuronale și designul de servicii în jurul lor este noua realitate în care ne regăsim. Generăm atât de mult conținut cu idei de styling și ținute originale pe Instagram și Facebook încât o rețea neuronală poate genera recomandări și iterații pe baza stilului pe care vrem să îl dezvoltăm. Interfețele conversaționale de tip bot cuplate cu servicii ce indexează și grupează mai multe platforme de shopping vor răspunde unor nevoi ale consumatorilor pe care încă nu am reușit să le întelegem dar care vor fi mai rapide pentru consumator ca soluțiile pe care le oferim acum. Digitalizarea va continua în fashion luând forme noi și împrumutând de la alte tipuri de business-uri idei și tehnologii ce vor schimba interacțiunea dintre noi și consumator. Nu trebuiesc ignorate nici ideile mai vechi, cum sunt magazinele fizice, care ușor reinventate aduc optimizări  la nivel logistic și te diferențiază ușor în fața clientului.

Anul acesta aducem conținut “custom fit” pe nevoile tale în cadrul noii secțiuni, dedicată în totalitate proprietarilor de magazine online de fashion & beauty. Dacă dorești sa îti croiesti magazinul online după cele mai înalte standarde și să creezi cea mai bună experiență de cumpărare te așteptăm în 24 octombrie la Cluj-Napoca la The Catwalk Stage @ TeCOMM.

 

Companiile care au înțeles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt:

Start-up Area Powered by: eMAG Marketplace

Gold Partner: Exponea

Parteneri: iAgency, DWF, Profitshare, Proclick, Marveii, The Factory Network, Blugento, Marveii, EuroGSM, Hosterion, Filadelfia Turism

Supported by: MxHost, Mready, Florăriile Magnolia, Conectoo

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Official Car: Autoworld