Bogdan este CEO al Frisbo Efulfillment in proces de extindere regionala si de curand founding manager la Risky Business, primul fond de accelerare dedicat startup-urilor in Romania.

Pe Bogdan Colceriu il veti intalni la Evenimentul Premium de Comert Electronic TeCOMM pe 25 octombrie in cadrul Conferintei, unde va discuta despre costurile reale din spatele unui magazin online si cum se pot economisi bani prin intermediul logisticii.

 

TeCOMM: Cat de cunoscut si apreciat este eFulfillment-ul in Romania? Consideri ca oamenii sunt receptivi la acest serviciu?

As putea spune ca fata de acum doi ani cand nici macar nu existau cautari pe Google cu acest termen in Romania, astazi eFulfillmentul devine parte din vocabularul eCommerce. Desigur, a crescut atat receptivitatea cat si cererea pentru aceste servicii insa nu suntem inca in faza in care orice magazin online sa isi faca calculul intre a opera in regim propriu stocurile de marfa si procesarile de comenzi sau a externaliza catre un eFulfiller. Cred ca e rolul nostru sa informam, sa educam si sa aducem tipul acesta de servicii la nivel de norma in eCommerce, asa cum este si in pietele cu traditie.

 

Este un serviciu adresat in speta magazinelor mari sau chiar si celor mici? Pentru cele din urma cum i-ai evidentia importanta?

eFulfillmentul este un serviciu care deserveste deopotriva magazine mari si mici. Motivele pentru care fiecare dintre acestea aleg externalizarea pot fi insa diferite. In timp ce pentru un magazin mic sau mediu motivele tin de lipsa de infrastructura hardware si software care se traduce in costuri mari de operare in regim propriu, pentru magazinele mari, acest serviciu este vazut ca o supapa pentru perioadele aglomerate sau ca o oportunitate de a vinde in alte piete. De exemplu, daca un seller international vrea sa vanda in Romania, primul lui instinct este sa caute un efulfiller regional. Asadar, pentru orice magazin online eFulfillmentul inseamna optimizare de timp si cost.

De-a lungul carierei tale, care sunt top 3 probleme intampinate in eCommerce?

Logistica specifica eCommerce a fost categoric una dintre ele. Frisbo nu s-a nascut din neant ci s-a nascut pentru a rezolva o problema experimentata. Cred ca celelalte doua probleme relevante vin din alte zone, anume marketing (achizitie de clienti) si customer care (retentie de clienti). As spune ca acestea sunt top 3 provocari subapreciate de catre magazinele online care pornesc la drum. Faptul ca ai gasit niste marfa de vandut si ai gasit solutia sa construiesti un shop online nu te duce nici pana la jumatatea drumului. Cat te costa sa operezi? Cat te costa sa aduci clienti si cat te costa sa ii tii? Acestea sunt provocarile.

 

Care sunt planurile de viitor ale Frisbo?

Frisbo isi doreste extindere in regiune. Asta inseamna in prima faza Bulgaria si Ungaria dar visurile ne duc mai departe decat atat. Desigur, e inca nevoie sa ne consolidam in Romania, sa lucram la notorietatea conceptului de eFulfillment dar eforturile noastre inspre incolo se indreapta.