Florinel Chiș și-a început activitatea ca antreprenor acum 14 ani, dezvoltându-se în mod constant. În 2002 și-a început cariera ca programator, urmând ca în 2006 să pornească o companie de dezvoltare software și design care a creat proiecte pentru numeroase branduri precum eMAG, PC Garage, Altex, Flanco, urmând ca în  2012 să-și mute domiciliul în Marea Britanie, unde va lucra pentru diverși retaileri online și pentru Warner Music Group. În momentul actual este director executiv ARMO, acronim folosit pentru Ascociația Română a Magazinelor Online.

Florinel vine la TeCOMM în cadrul zilei întâi, la workshop-ul Antreprenor pe www  unde va ține o prezentare, împărtășind din experiența sa vastă în eCommerce, dar și despre provocările pe care le-a întâmpinat în decursul dezvoltării afacerii lui.

TeCOMM: Care e privirea ta de ansamblu asupra eCommerce-ului din România în momentul de față?

România se află într-un moment foarte bun pentru comerțul online. Anul 2016 a fost anul în care România a înregistrat cea mai mare creștere a comerțului online din UE, anul acesta ne păstrăm pe trend crescător și avem potențialul de a dubla valoarea comenzilor online până în 2020.

Evoluția comerțului online în România este încurajatoare, însă avem nevoie de investiții în forța de muncă, în dezvoltarea de aptitiduni digitale, dar și a infrastructurii, fundamentale pentru asigurarea unui ritm bun de creștere, nu doar a comerțului online, ci a economiei, în general.

Care crezi că sunt cei mai importanți pași pe care trebuie să îi facă micii întreprinzători atunci cand își lansează o platformă?

Pentru micii întreprinzatori, comerțul online e o oportunitate substanțială pentru a-și dezvolta afacerea. Astfel, pot avea acces la o gamă largă de clienți prin intermediul comerțului online. O variantă accesibilă o reprezintă listarea produselor pe un marketplace. Astfel, ei pot să vândă direct, fără efortul de a lansa o platforma proprie, pot testa rapid produsele care sunt cerute de clienți, se pot organiza mai bine operațional.

 În varianta în care aleg să lanseze o platformă proprie, primul pas îl reprezintă definirea nevoilor, ce au nevoie de la această platformă. Apoi, contează să aleagă un partener alaturi de care să dezvolte și să lanseze platforma, astfel încat ambele părți să meargă în aceeași direcție pentru succesul proiectului. Spun un partener mai degrabă decat un furnizor de soluții de comerț online.

        Care sunt planurile de viitor ARMO?

ARMO în acest moment susține la nivel național inițiativele care vor contribui la o creștere și o dezvoltare durabilă a comerțului online. Este un aspect important să reprezentăm interesele membrilor nostri la nivel național.

În ceea ce priveste GDPR, ce intră în vigoare de anul viitor, ARMO oferă ghiduri gratuite membrilor săi, sesiuni de informare și consultanță, astfel considerăm că membrii noștrii beneficiază de tot suportul asociației în această privință.

La nivel european, prin apartenența la EMOTA și E-Commerce Europe, suntem implicați activ în inițiativele ce privesc comerțul online, pe partea de e-Regulations, e-Payments, e-Logistics, Platforms, grupurile de lucru DG GROW, DG CNECT.

Construim pachete de beneficii pentru membri existenți și membri noi, astfel încat să își poată desfășura activitatea mai eficient. În perioada următoare vom anunța o serie de parteneriate în acest sens.

 

TeCOMM reunește între 24-25 octombrie la Cluj-Napoca peste 350 proprietari ai magazinelor online și profesioniști în eCommerce care participă la discuțiile incluse în cadrul tematicii Haute Couture your eCommerce business. Evenimentul se desfășoară la cea de-a 7-a ediție la Cluj-Napoca și reunește o comunitate de peste 3000 profesioniști în industrie.

Companiile care au înțeles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt:

Start-up Area Powered by: eMAG Marketplace

Gold Partner: Exponea

Parteneri: DPD, iAgency, DWF, Profitshare, Proclick, Marveii, The Factory Network, Blugento, Marveii, EuroGSM, Hosterion, Filadelfia Turism

Supported by: MxHost, Mready, Florăriile Magnolia, Conectoo

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Official Car: Autoworld