Cu o experienta de peste 15 ani in industria IT&C, Cristian Herghelegiu a debutat in viata profesionala la inceputul anilor 2000 in Gecad. Ulterior a lansat in cadrul Microsoft Romania divizia de aplicatii de business iar in perioada 2011-2014 a condus activitatea a doua companii mari din comertul electronic romanesc – PayU si Elefant, jucand un rol important in dezvoltarea afacerilor acestora.

In 25 octombrie, Cristian va vorbi in cadrul TeCOMM despre cum sa iti maresti rata de conversie cu 30%.

In urma caror criterii de analiza recomandati clientului o anume platforma?

Sunt mai multe criterii care pot fi luate in considerare. O lista extrem de scurta de intrebari ar fi: exista o platforma care, in forma standard satisface cerintele business-ului respectiv? Care este nivelul de „configurare” necesar? Cat de usor pot edita, modifica, adauga produse, preturi, politici comerciale? Daca am nevoie de modificari ale platformei (customizari) se pot face acestea cu usurinta? Cat dureaza livrarea in productie a platformei? Cat de usor/greu pot adauga/modifica rapoartele de business? Exista integrari cu platforme adiacente (customer care, analytics, logistica – daca e cazul, social media, etc.). Pot adauga module specifice, cu echipa proprie de dezvoltare (add-ons)? Pot internaliza dezvoltarea, suportul tehnic?

Iar lista poate sa continue.

Cat de mult influenteaza alegerea platformei potrivite un magazin online?

Cu siguranta depinde de momentul din viata respectivului business la care purtam discutia… Pentru un start-up platforma in sine nu este cea mai importanta componenta a business-ului. De ce? Fiindca in perioada initiala testam idei, procese, se negociaza achizitia produselor, se discuta aspectele logisitice si operationale. Sigur, trebuie sa existe elementele de baza si sa functioneze corect… trebuie sa pot masura orice aspect al proceselor de vanzare si operationale. Dar in esenta va fi o platforma de invatare, de tranzitie…

In faza de crestere/maturitate a business-ului, cand principalul obiectiv este generarea si accelerarea vanzarilor va fi necesara o platforma mult mai flexibila, care sa suporte cicluri frecvente de dezvoltare si imbunatatire. In aceasta faza platforma poate fi esentiala in atingerea obiectivelor pe termen lung. O platforma care nu permite experimentarea, adaugarea de componente noi sau a carui proces de dezvoltare se va dovedi lung poate pune la risc intreaga afacere.

Activezi in Gecad din 2004 lucru ce te ajuta sa ai o privire de ansamblu asupra dezvoltarii eCommerce-ului. Cum ai descrie evolutia acestuia in acesti ani?

Evolutia este fulminanta si in acelasi timp naturala – unul dintre putinele domenii in care se inregistreaza cresteri de zeci de procente, an dupa an… iar acesta este  doar inceputul! Intr-o masura din ce in ce mai mare ecommerce-ul, coroborat cu mobilitatea, ne schimba modul in care cumparam produse si servicii. Insa excelenta operationala (respectarea, in cel mai mic detaliu a promisiunilor facute in procesul de vanzare/cumparare), abilitatea de a experimenta si adopta modele noi (viteza de inovare este uluitoare, in pas cu dezvoltarea tehnologica) si, extrem de important – inteligenta financiara sunt cele care fac diferenta reala intr-un peisaj competitiv.

Care sunt planurile Gecad pe viitor si cum intentionati sa raspundeti la nevoile tot mai mari ale eCommerce-ului?

Bittnet si GECAD NET activeaza in piata solutiilor software si de IT orientate catre companii (B2B). in aceasta piata exista o tendinta extrem de dinamica de trecere de la zona magazinelor standard care vand pachete software catre platformele de tip SaaS, integrate, care iti permit sa configurezi durata abonamentului, sa activezi online serviciul (provizionare), sa setezi ciclurile de facturare etc. Unul dintre obiectivele Bittnet / GECAD NET in acest domeniu este de a pune la dispozitia clientilor o astfel de platforma integrata.