În cei peste 6 ani de activitate ai mReady – una dintre companiile lider în zona de dezvoltare de aplicații mobile din regiune, am primit foarte multe solicitări pentru dezvoltare de aplicații mobile pentru diverse piețe, domenii și industrii, iar multe dintre ele au venit și din zona de e-commerce.

Din păcate, uneori suntem puși în situația de a refuza unii clienți care își doresc aplicații mobile pentru magazinele lor online, din diverse motive. Fie magazinele, fie strategia lor de comunicare nu sunt pregătite pentru pentru a integra o aplicație mobilă. Întrebarea pe care urmează s-o discutăm este:

Cum știi când este momentul potrivit să-ți creezi aplicația mobilă pentru magazinul tău online?

Se întâmplă ca unele persoane să-și dorească o aplicație mobilă din orgoliu, din cauza presiunii din partea colegilor de industrie, sau pur și simplu pentru că este cool, însă cu siguranță nici unul dintre aceste cazuri nu ilustrează momentul potrivit.

Orice investiție pe care o faci în afacerea ta, este bine documentată înainte de toate, iar o aplicație mobilă intră cu siguranță în această categorie. Date fiind costurile de dezvoltare mari pentru o aplicație mobilă, ar fi bine să te asiguri întâi că ai un randament al investiției pozitiv. Chiar dacă nu poți fi absolut sigur niciodată, îți poți maximiza însă șansele unui ROI pozitiv, luând în calcul câțiva indicatori:

Procentul de trafic mobile al magazinului tău online

În cazul în care urmărind indicatorii de trafic al site-ului, se observă un pattern repetitiv de vizitatori care vin de pe mobil, iar peste 50% din traficul site-ului vine din zona mobile, e clar un moment bun să începi a te gândi să vii în întâmpinarea utilizatorilor mobile. Un prim pas important, care a devenit destul de uzual în ultima perioadă și este, din fericire, deja integrat în foarte multe platforme de e-commerce , este adaptarea website-ului pentru mobile – web responsive design.

Procentul de cumpăraturi venite din zona mobile

În cazul în care peste 50% din traficul site-ului vine din zona de mobile, următorul indicator de luat în considerare este procentul de cumpărături generate în acest context. Aici se va lua în calcul Average Order Value – valoarea medie a comenzilor plasate pe mobile – și frecvența acestora. Cu alte cuvinte, chiar dacă doar 30% din comenzi vin de pe mobile, comparativ cu 70% de pe desktop, este posibil în unele cazuri ca cele 30% să genereze mai mult profit net.

Preferințele de navigare ale utilizatorilor

De multe ori pe mobile va exista un pattern diferit de navigare decât pe desktop. Următorul lucru de investigat este interesul utilizatorilor din zona mobile:

  • Ce fac pe site? Pe ce pagini navighează?
  • Cei care cumpără, ce anume cumpără?
  • Sesizați vreun pattern special al clientilor de pe mobil?

Aplicația mobilă va trebui adaptată pentru a deservi tiparul de navigare și de preferințe pentru acești utilizatori.

Fidelizarea utilizatorilor

Adică frecvența cu care cineva care intră de pe mobile cumpără. Aplicația mobilă se dezvoltă strict pentru returning customers (clienții care revin) și este o formă de loializare a acestora, însă va funcționa doar în cazul în care utilizatorii sunt deja clienți fideli. Răspunsul la următoarea întrebare este argumentul hotărâtor pentru a ști dacă e momentul să-ți creezi aplicație mobilă pentru magazinul tău online: care este previziunea de încasare de la clienții fideli veniți din zona mobile?

În concluzie:

Momentul potrivit pentru a investi în dezvoltarea unei aplicații mobile este atunci când clienții fideli care vin doar de pe mobile cumpără cu o frecvență ridicată și generează o valoarea medie a comenzilor plasate suficient de mare astfel încât previziunile de încasări să justifice investiția.

__

Dacă ai trecut prin toate etapele de mai sus și ai decis că este timpul să-ți creezi o aplicație mobilă, află care sunt primii pași pentru crearea unei aplicații mobile pentru un magazin online. Iar dacă ai și alte întrebări, ne vom bucura să-ți răspundem la ele. Ne poți găsi oricând pe team@mready.net.