Ovidiu Joița lucrează în domeniul marketingului și publicității de peste 15 ani. El a lucrat predominant în domeniul online în ultimii 11 ani și a gestionat sute de proiecte. În 2008, Ovidiu a fondat iAgency.ro, propria agenție de marketing online și SEO, iar în portofoliul agenției găsiți nume celebre pe piața românească online: elvila.ro, dcnews.ro, veloteca.ro, floria.ro, totalsoft.ro, retargeting.biz, gadgetworld.ro.

“Foarte mulți consideră că SEO reprezintă optimizarea în site, că reprezintă o chestiune tehică. Nu, astăzi SEO reprezintă 85-90% din tot ce înseamnă marketing online.”

Știu proprietarii de magazine online să facă SEO corect în 2017?

“Noi știm să facem SEO la iAgency. Într-adevăr sunt foarte mulți care nu mai știu să facă SEO astăzi pentru că foarte mulți consideră că SEO reprezintă optimizarea în site, că reprezintă o chestiune tehică. Nu, astăzi SEO reprezintă 85-90% din tot ce înseamnă marketing online. SEO necesită mult content, SEO înseamnă awareness în internet al brandului, SEO înseamnă chiar și social networking, adică prezență și reach în Facebook, SEO înseamnă și video marketing. Deci cam tot ce înseamnă marketing online astăzi implică rezultate bune în SEO. Cei care fac SEO trebuie să ofere practic toate serviciile de marketing online doar pentru a ridica niște site-uri în google. A devenit o știință, o chestiune mult mai complexă decât era până în 2012-2013.”

SEO sau PPC?

“Eu pledez pentru amândouă. Acum depinde de bugetul fiecărui magazin online sau fiecărui business pentru că sunt și site-uri de servicii în online. Fiecare are un buget de marketing sau trebuie să îsi aloce în business plan un buget de marketing. În funcție de acel buget de marketing trebuiesc alese canalele de promovare. Chiar dacă agenția noastă oferă servicii de SEO de o foarte bună calitate, nu sunt în detrimentul altor canale de marketing. Chiar dacă noi nu facem video marketing ne pricepem să îl optimizăm și externalizăm acest serviciu. Nu înseamnă că banii trebuiesc băgați într-un singur canal.[…]”

Află mai multe în interviul integral pe care Ovidiu l-a acordat în cadrul TeCOMM București 2017:

www.tecomm.ro