Laurențiu este Serial Entrepreneur and Marketing Enthusiast pentru Free Wifi. Chiar din denumirea poziției sale în cadrul platformei Wi FI, este vizibil că face parte din categoria antreprenorilor pasionați. Datorită experienței sale în merketing, are o viziune aparte asupra eCommerceului, oferind informații cu conținut strategic și orientate către rezultat. Despre acest subiect și nu numai vom discuta cu Laurențiu în 24 octombrie, la TeCOMM în cadrul secțiunii Antreprenor pe www.

Laurențiu a fondat Free Wi din dorința de a-i ajuta pe comercianții care joacă pe piața comerțului electronic să își creeze propria bază de date cu clienți reali pentru a putea ajunge mai ușor la consumatori, dar și pentru a le oferi oferte personalizate.

 

TeCOMM:Consideri că m-commerce-ul s-a dezvoltat anul acesta mai mult decât în cei precedenți?

Comerțul, ca orice alta activitate, ia forma pieței. Comparativ cu alte verticale, aici consumatorul final își pune amprenta mult mai rapid si pregnant asupra modului în care se desfășoară relația cu vânzătorul deoarece are la îndemână fereastra prin care se uită în catalogul de produse; astăzi, aceasta fereastră se numește telefon inteligent conectat la internet.

 

Crezi că în viitor aplicațiile mobile vor câștiga mai mult teren pe piața comerțului online?

Nu. Prezentul și viitorul este mobile responsive. În momentul de față singurele platforme de m-commerce care functioneaza sunt eMag, Amazon, Mall.cz sau Alibaba, platforme care sunt multi-vendor și care promovează un catalog foarte mare de produse. Practic poți spune că utilizatorii nu accesează aceste platforme datorită brandului cât pentru siguranta că vor gasi orice produs la un preț convenabil.

 

Din experiența ta personală de antreprenor, care ar fi primul lucru pe care i l-ai transmite unui comerciant la început de drum în eCommerce?

Nu copia – consumatorul apreciaza brandurile care sunt inovatoare. Analizând liderii pieței o să observăm că toți au în comun inovația, chiar dacă discutăm de segmente diferite: unii au inovat în logistică și livrează mai rapid, alții împachetează produsele în ambalaje care pot fi utilizate pentru retur și consumatorul resimte un nivel crescut de confort, alții au gasit un model de business pe aprovizionare care le permite să nu facă stoc și în felul acesta vin cu un pret mai mic, alții se implică mai mult pe zona de on-site marketing, înteleg mai bine comportamentul consumatorului și îl ajută să ia decizii mai ușor, și multe alte exemple.

 

Care ar fi un top 3 probleme cu care te-ai confruntat in e-commerce?

Lipsa unei asociații a comertului online din Romania care să funcționeze ca principal factor de coeziune între magazinele online. În acest sens a se vedea APEK din Cehia care are un rol foarte important în dezvoltarea companiilor cehe în regiune.

Penuria de consultanți pe integrare cu Amazon.

Lipsa de coeziune dintre proprietarii de magazine în ceea ce privește internaționalizarea afacerilor. Ne lipsește cu desăvârșire spiritul de echipa, la noi toată lumea vrea să reușească pe cont propriu.

 

Companiile care au înțeles aportul pe care conferința de eCommerce îl are în dezvoltarea mediului de afaceri online și care susțin acest eveniment sunt:

Start-up Area Powered by: eMAG Marketplace

Gold Partner: Exponea

Parteneri: Btmic.ro, Blugento, iAgency, DWF, Profitshare, Proclick, Marveii, Marveii, EuroGSM, Hosterion, Filadelfia Turism, Hornet Mobile, MKOR

Supported by: MxHost, Mready, Florăriile Magnolia, Conectoo

Recommended Payment Processor: Netopia mobilPay

Official Car: Autoworld