October 25, 2014

Luke Brynley(invitat TeCOMM): “Peste 10 ani, „regii” reţelelor sociale vor deveni reţele profitabile pentru advertising”

Social media devin din ce în ce mai integrate în strategiile de marketing ale companiilor. Luke Brynley – Jones a fost printre primii specialiști care a văzut o bună oportunitate de afaceri în acest domeniu, pe vremea când Facebook sau Twitter nici nu existau. În prezent, 81% din veniturile Twitter provin din mobile advertising. Luke Brynley este CEO-ul unei agenții de advertising care a adus aceste procente de venituri multor companii.  

Specialistul în marketing digital a fost prezent la MarkDay, ca să susțină workshopulCum să folosești Content Marketing şi Social Media ca să livrezi ROI. Luke Brynley a explicat, într-un interviu pentru Brand Report, ce beneficii financiare şi profesionale aduc social media unei companii. In cele ce urmeaza regasitio parte din interviul acordat de catre Luke.

Luke-Brynley-JonesBrand Report: Compania dvs,etribes, a fost prima agenţie de colsultanţă pentru comunități de profil. Ce anume v-a inspirat să oferiți acest serviciu?

Luke Brynley: În 1999 lucram pentru o campanie mare de caritate în Londra. Un prieten de-al meu, care şi-a făcut stagiatura lucrând la primele dezvoltări ale http-ului în Elveția împreună cu Tim Berners-Lee, mi-a propus o viziune pentru viitorul web-ului : comunități online. Puteam observa că oamenii începuseră să includă modele tradiționale ale comunităților online, care erau deja bine-cunoscute, în comunități concentrate mai mult pe pagini personale sau profile. Astfel, am început să dezvoltăm comunități pentru campaniile de caritate din UK, formând etribes, prima agenție pentru „social media”, în 2000.

Cum erau afacerile într-o agenție de digital marketing în anii 2000 – 2001, când marile reţele sociale precum Facebook sau Twitter nu erau încă pe piață?

Foarte grele! Am prezentat conceptul multor branduri de renume şi am fost, în unele cazuri la propriu, scoși cu forța din birouri. Seniorii business manageri nu găseau valoarea în interacțiunea „socială”. În cele din urmă am avut primul succes, când o echipă inovativă a British Airways, numită eBA, ne-a contractat să îi ajutăm să dezvolte o comunitate online pentru pasagerii lor. Am ajuns să dezvoltăm în jur de 40 de comunități online între anii 2000 şi 2005.

De-a lungul celor 12 ani de experiență în consultanța brandurilor în legătură cu social media, ați descoperit vreo rețetă a succesului pentru integrarea social media în strategiile marketing?

Da, este foarte simplu. Majoritatea brandurilor nu investesc în social media până nu are loc una dintre aceste două situații: fie trec printr-o perioadă de criză, fie au parte de un mare succes în afaceri. Dell şi Dominos Pizza, doi lideri în industriile lor în ceea ce privește integrarea social media în companii, sunt două exemple perfecte în succese stârnite de la mari crize de business. Zappos, în SUA, este cel mai bun exemplu pentru un succes al afacerilor, pornit de la o investiție majoră.

Ce avantaje şi dezavantaje aduc social media o dată ce sunt integrate într-o companie?

Motivul principal pentru integrarea social media în strategiile marketing ale unei companii este îmbunătățirea relațiilor cu clienții şi cu partenerii de afaceri. În cazul unui brand de renume, scopul principal în această decizie ar fi retenția clienților şi fidelizarea lor. Desigur, oportunitățile afacerilor se extind şi sunt mai bine țintite către un potențial public de peste 2 miliarde de utilizatori de social media, care îşi fac publice interesele şi preferințele lor în mod regular, însă relațiile cu clienții oferă beneficii pe termen lung.

Integrarea social media în marketingul digital este o practică răspândită în ziua de astăzi. Cum credeți că va evolua peste 10 ani?

Peste 10 ani nu este nicio îndoială că social media vor fi complet integrate în strategiile de marketing digital. Deja observăm că există instrumente numite „marketing clouds”, care îmbină social media marketing cu advertising, conținut, analitică şi funcții CRM şi observ că aceste „unelte” devin din ce în ce mai bune în fiecare an. „Regii” existenți ai rețelelor sociale, Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, o să devină rețele de profit pentru advertising, iar în același timp o să apară start-up-uri care vor oferi un networking social real, concept pe care, cred eu, marile rețele sociale îl pierd din vedere.

Cum să foloseşti Content Marketing şi Social Media ca să livrezi ROI sună că are un subiect interesant. Aţi putea să ne oferiţi câteva idei?…..

Continuarea aici: http://brandreport.ro/luke-brynley-peste-10-ani-regii-retelelor-sociale-vor-deveni-retele-profitabile-pentru-advertising/