October 9, 2015

Diana Tanase, Marketing Manager MasterCard, despre tipurile de consumatori: Ne aflam intr-o era a versatilitatii

Diana Tanase este Marketing Manager pentru Romania la MasterCard, pozitie pe care o ocupa in cadrul companiei din anul 2013.  Considera ca experienta ei profesionala a pregatit-o pentru a face trecerea ”la client”.

Diana va participa saptamana viitoare la TeCOMM – conferinta de eCommerce din Cluj-Napoca, ce va avea loc in 21-22 Octombrie. In ceea ce priveste planurile MasterCard pentru viitor: 

In 2016, vom da un nou “twist” initiativelor deja cunoscute – vom dezvolta cea mai compacta si echilibrata colectie de beneficii pentru cardurile Premium, vom pregati noi “surprize de nepretuit” celor care platesc contactless in orice imprejurare, dar vom lansa si noi platforme gandite sa schimbe cotidianul in experiente unice si memorabile”.

TeCOMM: Care a fost traiectoria Dvs. in domeniul marketing-ului?

Diana Tanase: As putea spune ca ea se inscrie intr-un cadru destul de previzibil. Am inceput intr-o agentie de productie publicitara “de familie”, unde am construit bazele competentelor actuale, pe care apoi le-am dezvoltat in cadrul uneia dintre cele mai mari agentii din Romania. Cele doua etape m-au pregatit pentru a face trecerea “la client”, cum ar spune colegii din agentie, iar la MasterCard simt ca am atat libertatea, cat si mijloacele de a pune in practica atat teoria din agentie, cat si experienta, care se acumuleaza cu fiecare zi.

TeCOMM: Care considerati ca sunt cele mai importante trei calitati pentru un om de marketing?

Diana Tanase: Cred ca un om de marketing trebuie sa aiba, in primul rand, o usurinta in comunicare, intrucat trebuie sa colaboreze cu personalitati dintre cele mai diverse. De asemenea, trebuie sa-si poate convinge atat clientii, cat colegii, la fel cum trebuie sa fie un bun ascultator, pentru a intelege cererile si nevoile celor din jur – pornind de la partea de business a companiei si pana la beneficiarul produsului final, clientul. In acelasi timp, autenticitatea si sinceritatea ajuta substantial – acestea transpar prin orice campanie care iese din mana unui om de marketing. Si continutul. Este important ca tot ce gandesti si ce faci sa aiba continut, altfel vei avea doar un mare ambalaj frumos, dar gol.

TeCOMM: Care sunt tendintele de pe piata cardurilor in aceasta perioada?

Diana Tanase: Exista mai multe tendinte, la nivel global, in materie de carduri. Cele mai importante, din punct de vedere al cresterii ratei de adoptie, sunt reprezentate de platile mobile, precum si de extinderea generalizata si diversificarea platilor contactless. Daca prima initiativa vizibila si remarcabila a fost la noi cea din transportul public, inceputa acum 5 ani, contactless-ul usureaza acum vietile romanilor si in retail, la vendomate, la evenimente si festivaluri – in 2014 am introdus pentru prima data, impreuna cu TIFF, acceptarea contactless in cadrul unui festival din Romania, iar in 2015 am continuat prin parteneriatul cu Electric Castle, unde posesorii cardurilor MasterCard si Maestro au putut plati direct la toate punctele de vanzare din incinta evenimentului.

TeCOMM: In raport cu anii trecuti, considerati ca a scazut reticenta romanilor in utilizarea cardurilor?

Diana Tanase: Cu siguranta, se contureaza o schimbare, atat la nivelul perceptiei, cat si practic, la nivelul utilizarii cardurilor. Utilizarea in Romania este polarizata – avem, pe de-o parte, o masa critica de early adopters si heavy users si, in acelasi timp, o parte semnificativa de oameni rezistenti la schimbare. Ce ne dorim noi, si toate eforturile MasterCard merg in aceasta directie, este sa familiarizam toti consumatorii cu beneficiile platii cu cardul – ca este vorba de cumparaturile zilnice, de biletul de autobus, de pachetul de biscuiti de la vendomat sau de plata facturii.

TeCOMM: Ce proiecte are MasterCard in viitorul apropiat?

Diana Tanase: MasterCard este un lider in inovatii tehnologice, astfel ca in permanenta avem in pregatire multe noutati – despre o parte dintre acestea voi vorbi si in cadrul conferintei. In 2016, vom da un nou “twist” initiativelor deja cunoscute – vom dezvolta cea mai compacta si echilibrata colectie de beneficii pentru cardurile Premium, vom pregati noi “surprize de nepretuit” celor care platesc contactless in orice imprejurare, dar vom lansa si noi platforme gandite sa schimbe cotidianul in experiente unice si memorabile. Vom continua sa construim in jurul serviciului nostru MasterPass, care devine din ce in ce mai interesant, atat pentru consumatori, cat si pentru furnizorii de servicii de plata electronice, pentru ca duce platile digitale la urmatorul nivel si simplifica semnificativ procesul de check-out.

TeCOMM: Power to the Customers este tema principala de la cea de-a cincea editie TeCOMM- conferinta de eCommerce. Ce inseamna pentru MasterCard ca puterea sa fie in mainile consumatorului?

Diana Tanase: Dupa cum spuneam si mai devreme, sunt de parere ca ne aflam intr-o era a versatilitatii, in care putem observa mai multe tipuri de consumatori, de la cei traditionali, la noul model de consumator, digitalizat, specializat si care nu accepta granitele fizice ale comertului. Astfel, MasterCard a identificat atat nevoia de diversificare a optiunilor de plata disponibile consumatorului, cat si deschiderea orizontului de cumparaturi al acestuia catre comercianti internationali, in conditii convenabile si accesibile.

TeCOMM: Veţi participa in acest an la TeCOMM, la debate-ul 8 Nightmares for online Shops.  Pentru a oferi un preambul celor care vor participa la aceasta dezbatere, ne puteţi aminti unul dintre “coşmarurile” cu care se confrunta magazinele online?

Diana Tanase: Fireste, provocarile unui comerciant online sunt multiple si variaza cu dimensiunea si domeniul de afaceri al comerciantului, insa, din discutiile purtate cu numerosi comercianti cu care colaboram, consider ca un aspect pe marginea caruia pot comenta este abandonul cumparaturilor la momentul checkout-ului. Adesea, exista o corelatie directa intre simplitatea experientei de plata si gradul de finalizare al comenzilor, mai ales atunci cand consumatorul utilizeaza o platforma mobila. De asemenea, rata de abandon creste pe masura ce dimensiunea device-ului scade – si cu totii avem la indemana mai degraba device-ul mai mic, decat pe cel mai mare. Astfel, optimizarea site-urilor pentru mobile, precum si asigurarea unei experiente de plata cat mai fluide si simple, maximizeaza vanzarile. Va voi povesti mai multe la TeComm.

TeCOMM – conferinta de eCommerce din Cluj-Napoca se afla la cea de-a cincea editie si va avea loc in 21-22 Octombrie, in cadrul Grand Hotel Italia*****. Inscrierile pot fi facute pe www.cluj.tecomm.ro.

Macheta newsletter TeCOMM - 07.10.2015