August 9, 2017

Dezvoltarea m-commerce-ului vs e-commerce

Sursa foto: www.ecorner.com.au

În anul 2015 traficul pe mobil a devenit la fel de răspândit precum cel de pe desktop, fapt demonstrat de numeroasele studii în e-commerce si m-commerce. În anul 2010, când Steve Jobs a lansat primul Ipad, a afirmat că dispozitivele mobile înlocuiesc desktopul cu o mare rapiditate fiind mai usor de utilizat. În timp ce dispozitivele mobile, ca smartphone-urile și tabletele, devin mai puternice, desktopurile vor deveni irelevante chiar și pentru persoanele care le folosesc în mod constant. Șapte ani mai târziu se dovedește că acesta a avut dreptate și m-commerce-ul câștigă tot mai mult teren.

În timp ce e-commerce-ul s-a dezoltat foarte rapid în ultimele două decenii, o mare parte din creșterea lui se datorează chiar dispozitivelor mobile. De fapt, în timp ce se așteaptă ca utilitatea e-commerce-ului să crească cu 15% în 2017, doar m-commerce-ul va constitui mai mult de jumătate din acest procent. De altfel, m-commerce-ul va beneficia de o creștere de 31% în 2017, însemnând că acesta se dezvoltă cu 200% mai repede decat e-commerce-ul la nivel global. Țările care se adaptează cel mai repede la acest curent sunt Japonia, ce înregistrează o creștere de 50%, urmată de Marea Britanie cu 47%, Coreea de Sud cu 44%, Australia cu 35% și Olanda cu 34%. Cu toate că m-commerce-ul prezintă o creștere exponențială pe toate platformele, nu toți consumatorii sunt la fel.

Sursa foto: www.ecbilla.com

Spre exemplu indivizii care fac cumpăraturi de pe tabletă reprezintă un număr mai mare decât numărul celor ce folosesc smartphone-urile în același scop.În medie, un individ ce folosește tableta cheltuie 100$, în timp ce cel care folosește smartphone-ul cheltuie doar 85$. De asemenea, consumatorii care au ANDROID tind să cheltuie cu 22% mai puțin decât cei ce folosesc IOS. Experții afirmă că acest lucru are loc datorită faptului că dispozitivele Apple sunt mai scumpe, iar această categorie de consumatori are un venit mai ridicat. Pe de altă parte, utilizatorii de ANDROID sunt mai prezenți pe platformele de comerț, de aceea m-commerce-ul trebuie adaptat la fel de bine pentru dispozitivele ce folosesc ambele sisteme de operare. Cele mai dezvoltate țări ce au înregistrat creșteri semnificative când au adoptat aplicațiile în detrimetrul browserului sunt China, cu o creștere de 80% în aplicații față de 50% în browser, Mexic cu 79% față de 56%  și USA cu 72% față de 54%.

Dispozitivele mobile se dezvoltă constant folosind tehnologii de ultimă generație, astfel că m-commerce-ul a beneficiat de o dezvoltare atât de progresivă. Utilizarea unui dizpozitiv mobil permite și accesarea aplicațiilor, care dispun de o modalitate de plată mai ușoară și mai rapidă, cu o utilitate mai mare decât folosirea banilor cash sau a cardului. În același timp este o modalitate de plată inovativă deoarece nu necesită deținerea modalităților de plată fizice la îndemână, cum ar fi portofelul.

 

Surse: 

http://www.coupofy.com/blog/infographics/mobile-commerce-will-grow-twice-as-fast-as-ecommerce-in-2017-infographic

http://www.outerboxdesign.com/web-design-articles/mobile-ecommerce-statistics

https://martech.zone/